Islamic Widget

Sunday, September 13, 2009

:: MeNgEnaNg, KeNaNgAn YaNg DiKeNaNg ::

SaLaM IsLah...

Kebiasaannya, bila time2 free, tengah duk2 termenung (cari ilham), pasti tidak nostalgia lalu akan singgah sebentar di benak kita. Time tu mula le tersenyum sorang2, tersengih sorang2; ada juga yang berkerut dahi dan ada juga yang sehingga mengalirkan air mata. Tetapi yang pasti, nostalgia lalu memberi 1001 sebab untuk mengapa kita tidak melupakannya. Untuk ke arah positif atau negatif, terserah kepada diri masing2.

Oh ya! Teringat saya pada peristiwa tahun 2006. Time tu waktu petang. Saya dan sahabat saya, Sham tengah bertungkus lumus wat tugasan teknologi woksyop yang perlu di hantar sebelum jam 5 ptg. Cuaca agak mendung masa itu. Alhamdulillah tugasan kami siap. Jam hampir pukul 5 ptg. Apa lagi, dengan segera saya dan Sham mencapai topi menuju ke skuter saya, lalu memecut dengan agak lajunya. Sampai di pekan T.C, tiba2.......


Ingin aku singkap kembali
Kenangan lama agar bersemi
Inginku ulangi kisah manis
Agar terus bersemadi

Ingatlah aku sebagai rakanmu
Kenaglah daku dalam doamu
Begitulah indahnya kisah dahulu
Engkau sebagai temanku

Apabila engkau terjaga
Satukanlah harapanku denganmu
Kerana ianya bakal berpadu
Mimpi si penunggu yang setia
Layarkanlah impian doamu
Sesungguhnya aku masih mengingatimu
Sebagai kawan rakan dan teman
Semoga kita diberkati Allah

Kudoakan kepadamu agar bahagia
Di dunia dan akhirat

Sahabat
Album : Kiasan Naluri
Munsyid : Amar

...motor yang tadinya meluncur laju bersama dengan deruan enjen, kemudiannya meluncur dengan tanpa deruan enjin. Alamak!. Apa pulak probleam ni?. Ya Allah dugaan apakah ini?. Hati kami berbisik. Mujur kejadian berlaku dekat kawasan pekan. Kami pun sorongle skuter pegi kedai baiki motor. Sambil tu saya pegi cari mesin atm, nak cucuk duit. Mana tau kot2 teruk rosaknya, mesti guna duit banyak. Masa tu Sham tunggu kat woksyop. Lepas saja cucuk duit, saya terus menuju ke woksyop. Saya tengok muka Sham agak selamba sambil tangannya memegang botol yang agak usang. Kenapa Sham?. Apa yang rosak?. Tanyaku bertubi2, mohon kepastian. " Ni ha!. Tokey tu bagi botol kat ana ni suruh isi minyak. Minyak kering la sheikh. Enta ni. Saya hanya mampu mengukir senyuman yang ala2 kerang busuk. Habis isi minyak, kami terus pecut muntuk menghantar tugasan. Sampai sekarang saya tak ingat n pasti, kami sempat hantar tugasan atau tidak. Nanti tanya saham la, mungkin dia ingat kot.... Kami pun apa lagi, dari woksyop sampai hantar tugasan hanya mampu ketawa.Ha..Ha...Ha....

p/s : Ya Allah, begitu indahnya peristiwa yang Engkau rencanakan kepada hambaMu ini sebagai kenangan bersama seorang sahabat. Ya Allah, semoga kami sentisa berada di bawah rahmatMu. Amin..

0 KoMeN: